De la llavor al plat

De la llavor
al plat

Des que plantem la primera llavor fins que cuinem els aliments i els entreguem, tenim cura de que cada pas del procés assoleixi l’excel·lència necessària.
Els productes dels nostres horts i dels nostres proveïdors estan conreats de manera sostenible, fent servir processos respectuosos amb la terra. Es cuinen amb l’objectiu de garantir menús saludables i equilibrats, que assegurin una proporció adequada de nutrients en cada àpat. Finalment, els plats per a les persones més vulnerables arriben a les taules de les entitats amb qui col·laborem.

L’hort de Sant Pol de Mar

A Sant Pol de Mar hi trobem la vall de Golinons. Amb 8.000 metres quadrats de terres conreades, és l’hort principal que forneix la cuina social de Ferrer for Food. En els darrers sis anys Nacho Peres ha treballat aquestes terres per abastir restaurants de primer nivell, i ara estan al servei d’aquest nou projecte.

“La Fundació ens dona la possibilitat de produir al mateix nivell qualitatiu de sempre i de fer arribar aquest producte a menjadors socials”

Nacho Peres
Responsable d’horticultura de la Fundació Ferrer Sustainability.

Producció biodinàmica i en règim de permacultura

Les terres es fertilitzen amb un compost elaborat amb fems d’animals de la finca, gràcies al qual es converteixen en un sistema metabòlic complex de microorganismes i fongs capaç d’autoequilibrar-se de manera sostenible.
Fem servir planters ecològics provinents de proveïdors locals i de varietats de pol·linització oberta del nostre propi banc de llavors. Treballar amb un banc de llavors propi contribueix a la preservació de la gran riquesa agrícola i gastronòmica de la nostra tradició.

L’hort en dades

VARIETATS D’HORTALISSES

TONES DE COMPOST ECOLÒGIC

TONES D’HORTALISSES COLLIDES

Política d’aprovisionament

A la Fundació Ferrer Sustainability, a més dels nostres horts, tenim una política d’aprovisionament que es basa en aquests pilars:
Evitar el malbaratament alimentari

Col·laborem estretament amb el Banc dels Aliments i amb més entitats dedicades al reaprofitament alimentari, com la Fundació Espigoladors.

Productors locals ecosostenibles

Treballem amb agricultors i productors de proximitat ecosostenibles; d’aquesta manera reduïm l’impacte ambiental i estimulem l’economia circular.

Els nostres proveïdors

La cuina de Ferrer For Food

Seguint el model del Plat Saludable de Harvard, elaborem menús amb les proporcions adequades de cada aliment per tal d’aconseguir un àpat nutritiu, complet i saludable. Amb racions de 550 grams, garantim 700 quilocalories per cada un dels àpats.