Fundació Ferrer Sustainability

Fundació Ferrer
Sustainability

La Fundació Ferrer Sustainability és una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu transformar i de si treballar per una societat més equitativa i justa a través de la cohesió social i la preservació del medi ambient.
Duem a terme la nostra tasca a través de dos grans projectes: Ferrer for Food i Green for Good, mitjançant els quals busquem generar el major impacte en benefici de les persones i del planeta.
L’impulsor de la Fundació Ferrer Sustainability és la companyia farmacèutica Ferrer, la qual porta anys transformant-se per crear una nova manera de fer negocis i d’estar al món, orientada a construir una economia més inclusiva i sostenible.
Resultat d’aquesta voluntat, el 2022 l’empresa va aconseguir ser el primer laboratori farmacèutic espanyol en obtenir la certificació B Corp al complir amb els més alts estàndards d’acció i exercici social i ambiental, transparència i responsabilitat empresarial, en tots els territoris en què la companyia té presència directa.
En aquest sentit, per a Ferrer el negoci farmacèutic no és un fi en si mateix, sinó un mitjà per promoure canvis socials, i la Fundació Ferrer Sustainability és, amb aquesta mateixa filosofia, una eina a través de la qual revertir a la societat els beneficis derivats de la seva tasca corporativa, destinant un 46,9% dels seus beneficis nets a projectes socials, culturals i mediambientals.

La nostra tasca:

Actualment són dos els projectes a través dels quals treballem per generar un canvi real i efectiu.

FERRER FOR FOOD

La nostra cuina social ubicada a Vilassar de Dalt, on actualment elaborem de mitja 4.200 àpats diaris nutricionalment complets i de màxima qualitat, els quals entreguem a més de 50 entitats socials del Barcelonès i el Maresme que atenen i acompanyen a persones en situació de vulnerabilitat.

Tot i que desitjaríem que la nostra tasca no fos necessària, estem molt orgullosos de poder dir que hem complert amb l’objectiu que ens vam marcar quan vam iniciar aquest camí: oferir 1 milió d’àpats a l’any.

GREEN FOR GOOD:

Green for Good és un projecte d’horticultura urbana social amb l’objectiu de transformar Barcelona i les ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, impulsant un model de ciutat més verda, inclusiva, sostenible i agroregenerativa, a través de la instal·lació d’horts socials urbans i periurbans gestionats per col·lectius en situació de vulnerabilitat.
El nostre objectiu és reverdir i fer productives 10 hectàrees de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, posant el focus en el més important: el poder transformador dels horts a la vida de les persones que els cultiven i de les persones beneficiàries dels aliments que s’obtenen.

Memòria anual

Consulta la memòria anual d’activitat 2022.