De la llavor al plat

De la llavor
al plat

Cobrim tota la cadena de valor de l’alimentació i estem presents en tot el procés: des que plantem la primera llavor fins que cuinem els plats i els entreguem a les entitats que els fan arribar als usuaris finals. Tenim cura de que cada pas del procés assoleixi l’excel·lència necessària.
Els productes dels nostres horts i dels nostres proveïdors estan conreats de manera sostenible, fent servir processos respectuosos amb la terra. Es cuinen amb l’objectiu de garantir menús nutricionalment complets, saludables, equilibrats i de màxima qualitat.
Ens assegurem oferir una proporció adequada de nutrients en cada àpat, per això oferim un menú setmanal equilibrat basant-nos en el model del “plat de Harvard”. Aquest model posa especial atenció a la qualitat dels aliments i buscar el balanç entre els grans grups de macronutrients. A més, aposta per la sostenibilitat al recomanar el consum de productes frescos, de temporada i de proximitat.

L’hort de la Vall de Golinons

Situat a la Vall de Golinons (Sant Pol de Mar), aquest hort ecoindustrial de 13.000m2 és el principal proveidor de la cuina social Ferrer for Food. En els darrers set anys Nacho Peres, responsable de permacultura a la Fundació, ha treballat aquestes terres per abastir restaurants de primer nivell, les quals estan ara al servei d’aquest projecte.

“La Fundació ens dona la possibilitat de produir al mateix nivell qualitatiu de sempre i de fer arribar aquest producte a menjadors socials”

Nacho Peres
Responsable de permacultura de la Fundació Ferrer Sustainability.

Producció en règim de permacultura

Les terres es fertilitzen amb un compost elaborat amb fems d’animals de la finca, gràcies al qual es converteixen en un sistema metabòlic complex de microorganismes i fongs capaç d’autoequilibrar-se de manera sostenible. Els sòls són una de les principals reserves mundials de biodiversitat i allotgen més del 25% de la diversitat biològica del planeta.
Fem servir planters ecològics provinents de proveïdors locals i de varietats de pol·linització́ oberta del nostre propi banc de llavors tradicionals. Treballar amb un banc de llavors propi contribueix a la preservació́ de la gran riquesa agrícola i gastronòmica de la nostra tradició, perquè com sempre diem, les llavors no són una herència sinó un llegat pels que vindran, relíquies que no només cal protegir sinó evolucionar i adaptar a les condicions climàtiques actuals.

L’hort de la Vall de Golinons el 2022

VARIETATS D’HORTALISSES

TONES DE COMPOST ECOLÒGIC PROPI

TONES D’HORTALISSES PRODUÏDES

Política d’aprovisionament

A la Fundació Ferrer Sustainability, a més dels nostres horts, tenim una política d’aprovisionament que es basa en aquests pilars:
Evitar el malbaratament alimentari

Col·laborem estretament amb el Banc dels Aliments i amb més entitats dedicades al reaprofitament alimentari, com la Fundació Espigoladors.

Productors locals ecosostenibles

Treballem amb agricultors i productors de proximitat ecosostenibles; d’aquesta manera reduïm l’impacte ambiental i estimulem l’economia circular.

Els nostres proveïdors