La cuina social

1 milió de somriures
Ferrer for food és un projecte de cuina social amb un fort compromís ecològic i social des d’on s’elaboren i reparteixen àpats diaris que, a través d’entitats socials del Barcelonès i el Maresme, arriben a persones en situació de vulnerabilitat.
L’objectiu és oferir 1 milió d’àpats anuals, sent el plat a taula l’excusa per crear comunitat i poder oferir acompanyament social, donar eines i empoderar a les persones que més ho necessitin.

Com va començar

La primera llavor de Ferrer for food es va plantar a l’abril de 2020, en el context de la COVID-19, per donar resposta a la urgència alimentària ja existent i agreujada per la pandèmia. En aquell moment l’equip de cuina va elaborar més de 20.000 menús en tan sols quatre mesos, i d’aquella primera experiència en va sorgir el projecte de cuina social que, actualment, elabora més de 3.000 menús diaris que s’entreguen a més d’una quarantena d’entitats socials que atenen i acompanyen a col·lectius diversos.

L’hort i els aliments

Els plats que s’elaboren, nutricionalment complets i de màxima qualitat, són fruit del treball diari de l’equip de cuina ubicat a Vilassar de Dalt. Els aliments provenen de dos horts propis en règim de permacultura: un hort ecoindustrial de 13.000m2 a la Vall de Golinons (Sant Pol de Mar) i el jardí comestible de Rubió i Tudurí a la Torre de Santa Caterina, de 4.000m2, ubicat a Pedralbes. També de donacions per part d’entitats com el Banc d’Aliments, i de la compra a pagesos locals i empreses eco-sostenibles. A més, fem servir aliments reaprofitats per lluitar contra el malbaratament alimentari.

Zero residus

D’acord amb el compromís que tenim amb la sostenibilitat, l’envàs on servim els nostres menús és reciclable i, seguint aquesta línia, les entitats amb les quals col·laborem han d’estar també compromeses amb la circularitat de residus.

Ferrer for Food el 2022

ÀPATS ENTREGATS